Life as a roller coaster

By Sabush O’rlling - 6:42


Pocity dokážu v ľuďoch vyvolať všeličo. Podľa nich však poznávame, že sme ľudia - najkomplikovanejšie bytosti na planéte. Všetko analyzujeme, všetko chceme dopodrobna vedieť, hašteríme sa častokrát pre nič, nakoniec to ľutujeme, dúfame, že sa z toho poučíme a o nejaký čas spravíme ďalšiu alebo tú istú chybu. Aj desaťkrát, až kým si to plne neuvedomíme a budeme mať pred tým rešpekt.

Niekde som čítala taký zvláštny citát: "Ľudí posudzujeme podľa toho, ako sme sa cítili, keď odišli."  Tiež ma mrzelo to, čo sa okolo mňa dialo. Čisto ako na horskej dráhe- raz tak a raz onak. Pochopila som veľa vecí, ktorým som dovtedy nechápala. Najmä to, že keď sa budete smiať, bude sa s vami smiať celý svet. No keď budete plakať, budete plakať sám. Preto si myslím, že ten smiech je lepšia investícia, no nie?

Takisto som pochopila, že život je to, čo sa prihodí medzi našimi plánmi. Že pravý charakter človeka zistíme podľa toho, ako sa zachová k ostatným v čase, keď sa mu nedarí. Že hlúpou prokrastináciou nebudeme mať to skvelé fit telo ani pocit spokojnosti. Že keď skutočne nestíhate hlavne cez týždeň a chcete tie povinnosti stihnúť aspoň cez víkend,  základom je skoro vstať ráno.  Ja viem, znie to hrozivo a nepohodlne a pre mnohých je to priam nočná mora. Každý si predsa chceme cez víkend pospať aspoň o trošku dlhšie. No keď máte toho enormne veľa, ako napr. ja v posledných týždňoch, tak je to skutočne treba.

Ak ste si mysleli ako ja, že 24 hodín je predsa dosť, tak verte, že nie je. Mne niekedy ani to nestačí. Cez víkend si preto dávam budík na 8:00 a som rada, že som si zaviedla takúto rutinu. Radšej si pospite na hodinku poobede a potom lepšie zapracujete na rozpracovaných veciach ako keby vstanete na obed. Verte, potom už toho veľa počas dňa nespravíte - mám odskúšané.

A ešte jedna vec. Keď túžite niečo vedieť, niečo nové sa naučiť, ale váš veľký nepriateľ- lenivosť vám to proste nedovolí, uvedomte si, že človek nie je vzdelaný nikdy dostatočne. Učí sa celý život a preto, ak niečo neviete, nemáte v tom jasno a chceli by ste to vedieť, proste si o tom niečo prečítajte. Veď dnes je už predsa toľko možností, ako napríklad to, že máme internet.

Všetko dokážeme pohľadať do pár sekúnd. Kedysi tú možnosť ľudia nemali, museli hľadať všetko v knihách, čo muselo byť častokrát náročné. Preto aspoň využime to, čo nám doba ponúka dnes. A budete o niečo múdrejší,verte, že v budúcnosti sa vám to zíde a navyše vás to obohatí.

Tak to by bolo z môjho filozofovania a takých menších rád na dnes všetko. Budem rada, ak mi do komentárov napíšete, či máte nato podobný názor, prípadne veci, ktoré ste sa naučili vy a ktoré vám veľmi pomohli. 



  • Share:

You Might Also Like

9 komentářů

  1. Úplne s tebou súhlasím. Život je jeden obrovský kolotoč.. raz sme hore a raz dole. Tiež si hovorím, že by som chcela byť tvor, čo nič necíti, pretože moje emócie (tie negatívne) má ťahajú dole. A súhlasím aj s tou prokrastináciou a lenivosťou.. ak niečo človek chce, tak si za tým musí ísť.. nemôže len tak čakať, že sa to urobí za neho :)

    - ukrytá v slovách

    OdpovědětVymazat
  2. Skvělý článek! Já se rozhodně za svůj život naučila to, že úplně nejdůležitější je být šťastný. Být spokojený a vděčný za všechny příležitosti i lidi, kteří přišli a často i po nějaké době odešli. A taky, že prokrastinace je největší zabiják snů a jakéhokoli progresu, přesně jak píšeš. Tak držím palce, ať se nám všem podaří lenost odsunout co nejvíc stranou!

    - ejnyt-world

    OdpovědětVymazat
  3. Příjemné čtení. Takové, co nutí zamyslet se :)

    BLOGEREM

    OdpovědětVymazat
  4. Veľmi vystížny článok. Máš môj úplny súhlas. Akurát som posledné dni rozmýšľala,že by vôbec nebolo na škodu trošku si privstať a mať produktívnejší deň,ako vstať pomaly na obed a chodiť spávať po polnoci. Taktiež som rozmýšľala a dokonca aj niekde čítala,že negatívnu energiu mám aj kvôli sociálnym sieťam,takže by som chcela vyskúšať byť pár dni off a som zvedavá,či to bude naozaj účinné a či to vlastne vydržím :3 . Prajem ti krásny zvyšok dňa a najmä veľa šťastia v blogovaní :) .

    OdpovědětVymazat
  5. Máš obrovskú pravdu :) Super článok :)
    partofnicol.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
  6. Pekné myšlienky. Taktiež si myslím, že lenivosť už zničila ľuďom mnohé sny a odhodlanie do života.

    NINAVE

    OdpovědětVymazat
  7. to ranne vstavanie je rozhodne pravda, aj ked mne sa casto stava, ze aj ked vstanem o osmej, tak sa mi az do poobedia nechce vobec nic robit. mam pocit, ze moja lenivost zavisi od hrozne vela veci a ja som este stale neprisla na to, ktore presne to su. niekedy sa absolutne nedokazem sustredit na nic, co by som mala spravit, lebo je toho tak vela, ze ani neviem, kde zacat. mam pocit, ze stale bojujem iba sama so sebou a vacsinou vyhrava ta cast, ktora vsetko odklada na potom. ale snazim sa pracovat na sebe a trochu tu svoju prokrastinaciu korigovat.

    OdpovědětVymazat
  8. Tak veru, vstávanie a lenivosť. Moji dvaja najväčší nepriatelia. Skoré vstávanie je pre mňa ako za trest. Potom sa poldňa neviem prebrať. Snažím sa vstávať skôr aspoň, keď nejdem do práce, aby som neprespala poldna, ale vždy keď ma ten budík zobudí, vypnem ho a zaspím znova. Aj niekoľkokrát za sebou a proste nevstanem. :-D

    OdpovědětVymazat